Tag dine produkter på Instagram og øg omsætningen

Tag dine produkter på Instagram og øg omsætningen

Instagram kan være din vej til øget salg 

Da Facebook i 2012 købte Instagram for en milliard dollars var der mange der tænkte, at opkøbet virkede som en lettere hjerneblødning. Piben har dog de senere år fået en helt anden lyd, da Instagrams popularitet kun bliver større og større. Siden 2012 er der sket mange ting og den teknologiske udvikling har muliggjort et hav af forbedringer af den populære app. Mange virksomheder har set potentialet i platformen og benytter den i stigende grad til markedsføring. Instagram har over sommeren præsenteret virksomhederne for en ny gylden mulighed, nemlig Instagram shopping.

Læs også: 5 gode råd til markedsføring på Instagram 

Flere konverteringer på Instagram 

I mange år har der været to reelle spiller på markedet, når det kommer til deciderede produktkøb. Google og Amazon har været eneherskende mastodonter, men nu ser det ud til at Instagram byder mastodonterne op til dans. Flere og flere undersøgelser belyser nemlig, at vi forbrugere er tilbøjelig til at købe produkter igennem det store billedmedie.

Inden den nye feature har det været svært for virksomheder at konvertere instagram-interaktion til direkte salg, da forbrugerne har skulle skrive i kommentarfeltet for at få svar på, hvor man har kunne købe produkterne på billederne. Af denne grund har virksomhederne skulle arbejde hårdt for konverteringerne, hvor kun nogle få har haft succes med at forvandle likes til salg. Med den nye lancering er vejen til salget dog blevet markant kortere.

Læs også: 3 stærke analyseværktøjer til Instagram 

I billedet herunder kan du se hvordan H&M tagger deres produkter:

Når man trykker på produkterne kommer man til en side, hvor man får en mere uddybende beskrivelse af produkterne. På denne side kan man sende kunden direkte videre til ens virksomheds hjemmeside og den specifikke produktside via et link som ser således ud:

Sådan kommer din virksomhed igang 

I skrivende stund er den nye feature forbeholdt visse lande og udelukkende webshops, der har tilbyder forbrugerne fysiske produkter der kan tagges.

Først og fremmest skal du sørge for følgende:

  1. Opdater din Instagram-app
  2. Sørg for at have en virksomhedsprofil på Instagram
  3. Sørg for at din virksomheds Instagram – og Facebookprofil forbindes igennem business manageren.
  4. Vær sikker på at du ikke har lande eller aldersrestriktioner på din Facebook side.
  5. Du skal sørge for at koble din webshop op med et produktkatalog direkte på din Facebook side. Dette kan gøres via Facebook Business Manager.

Guides til tagging på Instagram 

Guide 1: Sådan bliver du godkendt til Instagram Shopping 

Guide 2: Sådan aktiverer du Instagram shopping

STIFT DIT NYE SELSKAB HER