google-site-verification: google2c0e6b3fb763a11e.html'

Vinderne af IVÆKST-prisen 2017 er fundet

Vinderne af IVÆKST-prisen 2017 er fundet

Vinderne er langt om længe fundet

Nu er vinderne blevet offentliggjort. Efter en lang og spændende afstemningsrunde, er vinderne af IVÆKST-prisen 2017 nu fundet.

IVÆKST-prisen uddeles hvert efterår, og hylder iværksættere og vækstvirksomheder. Det er den gode iværksætterhistorie og ikke kun økonomiske nøgletal, der afgør, hvem der skal løbe afsted med hæderen indenfor de forskellige kategorier. De nominerede i årets kategorier har aldersmæssigt differentieret en del. Den yngste nominerede er bare 11 år og den ældste er 54. Det indikerer, at det aldrig er hverken for tidligt eller for sent, at starte som selvstændig.

Der er blevet uddelt 6 priser fordelt udover 6 forskellige kategorier. Kategorierne er følgende:

  • Årets Startup/Corporate Collab
  • Årets væksteventyrer
  • Årets mønsterbryder
  • Årets Idealist
  • Årets Unge Håb
  • Årets Vovehals

Vinderen af Årets Mønsterbryder er: Nohrlund Cocktails

Cocktailfirmaet Nohrlund har nu eksisteret i 3 år, og er netop flyttet ud af kælderlokalet på Østerbro, hvor det hele startede. Dette for at slå dørene op til Nordens første cocktailfabrik. Nohrlund producerer prisbelønnede økologiske cocktails til det globale marked, og har etableret et univers af cocktailoplevelser i verdensklasse. Teamet består i dag af 6 medarbejdere og et 1500 Kvm stort produktionslokale, der kan levere intet mindre end 1700 cocktails i timen og i skrivende stund er de ved at gøre klar til eksport. Hvis du ligesom Anders Houmann, stifter af Nohrlund Cocktails, gerne vil starte din egen virksomhed, vil vi med glæde hjælpe dig.

Vinderen af Årets Unge Håb er: Copus

Copus er en virksomhed der specialiserer sig i PR og digital kommunikation. De er her tale om en innovativ virksomhed, som konkurrerer med de største, mest anerkendte og velrenomerede bureauer i Norden. På ganske få år, har de etableret en værdifuld virksomhed, og de arbejder nu sammen med rigtig store klienter. En af Copus’ helt tunge kunder er blandt andet Carlsberg Group, som Copus har hjulpet med deres mediestrategi i forbindelse med Carlsbergs 170 års jubilæumsfejring. Copus arbejder herudover mestendels sammen med startups i vækst, hvor Soundboks og Tonsser, kan nævnes som få ud af flere.

Vinderen af Årets Vovehals er: Copenhagen Sparkling Tea Company

Erhvervsmand, Bo Sten Hansen, og den prisvindende sommelier, Jacob Kochemba, valgte i 2017 at stifte virksomheden Copenhagen Sparkling Tea Company. Den innovative duo har skabt en ny kategori af unikke gourmetdrikkevarer, som kommer i varianter med og uden alkohol.

Vinderen af Årets Idealist er: The Apple Girl 

Konventionel læder har i længere tid været og er til stadighed en af industriens helt store miljø- og klimaskurke. Hannah Michaud har heldigvis fundet en løsning på problemet. Hun har udviklet et helt nyt lædermateriale af plantebaserede bionedbrydelige plantefibre. Hannahs læder er nemlig produceret af æblerester, ja du hørte rigtigt, æblerester. Æblelæderet er 100% nedbrydeligt, kan forarbejdes til at være både blødt og stift, og kan dermed også anvendes, hvor man normalvis bruger plastik. Det bæredygtige materiale bliver produceret af æblepulp, der indtil nu ellers ville være endt som skrald. Æbleresterne, som hun bruger, bliver leveret af Meyers, som årligt smider 600 tons direkte i skraldespanden.

Vinderen af Årets Væksteventyrer er:  Winefamily

Winefamly er en vinklub, hvor du bestiller vin og specialiteter til kostpris. Vinen produceres af vinbonden og føres direkte til kundens glas uden om grossisten og butikken, hvorfor det kan gøres til fordelagtige priser. Winefamly blev lanceret i december 2016 og har i dag, kun 10 måneder senere, flere end 7.000 medlemmer og håndterer allerede nu flere end 4.000 bestillinger fra medlemmerne hver måned.

Vinderen af årets Startup/corporate Collab er: Washa & Berendsen

Washa afhenter og leverer vasketøj lige til døren. Siden begyndelsen har drengene bag Washa indgået et større samarbejde med tekstil-mastodonten Berendsen. Berendsen har over to omgange investeret et millionbeløb i virksomheden. Den store opbakning fra Berendsen, som giver Washa muligheden for at benytte Berendsens mange vaskerier, har gjort det muligt for Washa at udvikle forretningen i en mere digital retning. Dertil har samarbejdet ført til en vækst på knap 40 ansatte, 40.000 aktive kunder. Desuden er den månedlige omsætning steget fra 75.000 DKK til 1,2 mio DKK. Der er virkelig gang i vaskeriet.