Guide: Sådan tiltrækker du kunder med Instagram-stories

Guide: Sådan tiltrækker du kunder med Instagram-stories

Instagram-stories kan sikrer et nyt kundegrundlag

Instagram har udviklet sig med hastige skridt og er blevet en af de førende platforme for marketingsfolk. Instagram er en perfekt platform, når man som virksomhed ønsker, at opbygge en tillidsvækkende, appetitlig og dragende brand-identitet. Dertil kan din virksomheds tilstedeværelse på Instagram fører til nye følgere og sikrer at du øger din reach. Mange virksomheder udnytter dog ikke platformens store potentiale, da de nøjes med at publicere billeder på deres virksomheds Instagram-profil.

Udnyt platformens fulde potentiale 

Instagram Stories er blevet yderst populært. Dette gør sig gældende for både private personer og mange virksomheder. Ved brug af Stories, kan du invitere en mulig kunde ind bag kulisserne, samtidig med at du kan opbygge et autentisk og vedvarende forhold til dine følgere. Stories giver din virksomhed muligheden for, at kreere og opbygge den perfekte historie omkring dit brand, hvilket kan resultere i øget salg og et bedre kundeforhold.

Læs også: 5 gode råd til markedsføring på Instagram 

Er du stadig ikke overbevist? 

Måske kan nogle kolde facts overbevise dig.

  • Der er omkring 250 millioner daglige brugere af Instagram Stories
  • 33 procent af de mest populære og fulgte Stories er fra virksomheder
  • 20 procent af Stories, der publiceres af virksomheder resulterer i direkte beskeder fra kunden til virksomheden.

Der findes mange flere fordele ved brugen af Instagram Stories, men dem må du selv gå opdagelse efter, når du senere i dag går i gang. Det er dog vigtigt, at nedfælde en strategi for brugen af Stories, da en konkret strategi sikrer at du styre dit brand i den rigtige og mest fordelagtige retning.

Hvis du vil komme godt fra land med Instagram-Stories, så kan du med fordel lade dig inspirere af Headway Capital‘s “Small Business Guide to Instagram Stories” infografik herunder:

Kilder

A new way to bring your business story to life on Instagram. business.instagram.com
Castillo, M. 2017. Instagram Stories passes 250 million DAUs. cnbc.com
Chaykowski, K. 2017. Instagram Debuts Full-Screen Ads In Stories, Reaches 150 Million Daily Users. forbes.com
The Top Instagram Stories Statistics. mediakix.com
Constine, J. 2017. Instagram Stories turns 1 as daily use surpasses Snapchat. techcrunch.com
Page, S. 2016. How to add photos and videos from your camera roll to your Instagram story. idownloadblog.com
Hines, K. 2016. How To Create Instagram Stories. socialmediaexaminer.com
Walters, K. 2017. How to Use Instagram Stories: The Complete Guide for Business. hootsuite.com
Sydney. 2017. The Statistical Best Time to Post on Instagram. techjunkie.com
Julian, J. 2017. Instagram Stories: Five Things Marketers Need to Know. socialbakers.com
2014. Mobile Overview Report. scientiamobile
Elliott, M. 2017. How to use location and hashtag Stories on Instagram. cnet.com
Kolowich, L. 48 Instagram Stats That’ll Help You Improve Your Posting Strategy. hubspot.com
CutStory
Gotter, A. 2017. How to Create Instagram Stories Ads for Traffic and Conversions. socialmediaexaminer.com
Lua, A. 2017. All You Need to Know About Instagram Takeovers: How to Host a Takeover in 6 Simple Steps. bufferapp.com
2017. Q2 2017 Sprout Social Index. sproutsocial.com
Wylde, K. 2017. How To Make A Poll On Your Instagram Story With The App’s Coolest New Feature. bustle.com
Lydon, E. 2017. We Tested Instagram Stories Polls: Here’s What the Results Looked Like. iconosquare.com
Peterson, T. 2016. Instagram Story links get 15–25% swipe-through rates for brands, publishers. marketingland.com